4e dag Kayelitsha en Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Antoinetgessel - WaarBenJij.nu 4e dag Kayelitsha en Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Antoinetgessel - WaarBenJij.nu

4e dag Kayelitsha en Stellenbosch

Door: Antoinetgessel

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend heel vroeg 6.00 uur in de auto naar de township Kayelitsha gegaan.Een hele tocht waarbij alle mogelijke landschappen langs trokken, ook een stuk door duinen gereden , langs een woeste zee.In de township een rondleiding gekregen op het werk van Daniel; learn to earn. In ateliers werden prachtige tassen gemaakt , mozaieken spiegels en vazen, etc. Een aantal jongeren kreeg computerles en graphics om straks werk te krijgen of een opleiding te volgen. We werden allerhartelijkst ontvangen.Volgende week ga ik(A H ) een creatieve workshop daar geven. Daarna op naar Stellenbosch! Als je zelf een stadje mocht ontwerpen , dan zou het er zo ongeveer uit zien. Prachtige huizen beetje oud Hollands en Engels tegelijk , overal eeuwenoude eiken meters dik , voor schaduw en heerlijke pleintjes en terrasjes waar je nooit meer weg hoeft.

Nog Ome sam se winkel besoch : )Daarna naar de cheeta's die jullie hierboven kunnen zien op de foto, ja we hebben er inderdaad een geaaid! Toch erg leuke ervaring, de zwarte stippen op de vacht zijn hogere stukjes. Anatolische honden worden er gefokt om de kuddes te beschermen tegen cheetas zodat boeren ze niet meer hoeven te doden, mooie creatieve oplossing ! Want een keer blaffen blijkt genoeg te zijn!

  • 15 Maart 2011 - 19:28

    Hannah Bovenkerk:

    Ha Antoinette, ik heb een geweldig idee voor het jubileum van Nonna.
    En ik heb twee figuranten nodig. Natuurlijk denk ik dan aan jou en
    marieke.
    Heb jij ook het emailadres van Marieke.
    Laat me vast even weten.

    Bel me gauw, zodat ik je alles kan vertellen.
    Liefs, Hannah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6066

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 22 Maart 2011

kaapstad

Landen bezocht: